In tien weken hebben we ons gericht op een onderzoek waarbij we zowel field- als deskresearch hebben toegepast. De specifieke doelgroep betrof jongeren tussen de 18 en 25 jaar die te kampen hebben met financiële zorgen tijdens hun studie.
Door middel van uitgebreid onderzoek hebben we de financiële uitdagingen van studenten bekeken en hebben we een campagne ontwikkeld, inclusief een online platform. Onze campagne omvat zowel online als offline reclame om bewustzijn te creëren en de doelgroep te stimuleren ons online platform te bezoeken. Op dit platform kunnen zij niet alleen informatie vinden, maar ook gebruikmaken van een gratis studieschuld calculator.
De concepten zijn niet gebruikt, gezien de ontwerpeisen die niet bijpassend waren. Zo was er te weinig beeldgebruik in de meeste gevallen en kon er op ook vooruitgang gemaakt worden op de visuals. Deze waren niet naar wens en passend bij de rest van de huisstijl. We hebben gebruik gemaakt van een inspiratie beeldbank voor het online platform als de offline reclame.
Realisatie
Door het onderzoek waren we tot de conclusie gekomen dat we bewustzijn willen creëren door een campagne. De campagne moet triggeren om het online platform te bezoeken waarin een gratis studieschuld calculator en informatie te vinden is op een luchtige moderne manier.